(5) Gröt morgon och kväll

Jag försöker gå ut så sällan som möjligt. Det ställer till en del problem. Med mat till exempel. Jag får inte direkt i mig en varierad kost. Det blir mycket gröt: Havre- och mannagrynsgröt, morgon och kväll. Havre på morgon och mannagryn på kvällen, men ibland med omvänd ordning. Inte för att jag tror att det egentligen gör någon skillnad. Men för att försöka lura magen. Något säger mig att magen börjar tröttna på all denna gröt, även om jag varierar med något från grillen då och då. Gröt ska vara bra för magen har jag hört, ändå får jag känslan av att magen tänker ?Inte gröt igen?, varje gång mikron plingar till. Eller också är det jag som tänker det. Det är lite svårt att avgöra.   

 

"Av gröt blir man stark", sa alltid min far när jag var liten. Jag äter och äter, men inte blir jag starkare. Jag börjar tro att jag blev vilseledd. Förd bakom ljuset. Han borde skämmas. Sprida lögner på det där sättet. Jag borde vetat bättre. Men nu ska jag inte vara sån.

 

Dags för mannagrynsgröt. Ikväll blir det havregrynsgröt. 

Jag är lurig idag.  


Kommentarer
Postat av: Gröt

Vad vore livet utan gröt. Havregrynsgröt blir de minst 2ggr om dagen för min del också. Min far sa samma sak o jag tror tamejfan han hade lite rätt för inte blir ja svagare. Ett hett tips är koka istället för mikra. / havregrynsgröt for life

Postat av: Ina

Jag har förätit mig på havregrynsgröt. Jag har gått över till risgrynsgröt på tub istället. Mucho bra grejer.

2007-02-05 @ 14:52:59
URL: http://inasinsikter.blogspot.com
Postat av: Lebben på webben

Gröt suger.
Hoppas inte du även ger Gösta (eller vad du nu döpt hamstern till..) Du vill ju inte ge honom felaktiga tankar.

2007-02-06 @ 23:25:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1044
Postat av: Mig

För sent. Men han verkar inte gilla gröt heller...

2007-02-08 @ 21:47:10
URL: http://godtrogen.blogg.se
Postat av: Luna

Tycker att du ska tänka en liten stund på skörbjugg. Tror man kan få det av att bara äta gröt. Att va ensam o deppad är inte kul, men skörbjugg tror jag banne mig är snäppet värre.

2007-03-13 @ 22:01:14
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback